Panda - 2012-03-20 07:25:20

Jeśli ktoś naprawdę zna się na danej postaci to proszę ja opisać. JEśli nikt tego nie zrobi to sam to załatwię popołudniu :)

Waldes - 2012-03-21 19:20:56

WSTĘP


str. Force Shielder to typowy klocek. jest to jedna z lepszych postaci na PvE, co nie znaczy, ze nie radzi sobie na PvP. Ma najwiecej defa, najladniejsze skille(przynamniej moim zdaniem) i najlepszego STUNa(a juz na pewno jednego z lepszych).
mimo tych wszystkich zalet, zazwyczaj nie jest to postac dla calkiem "zielonych" graczy, bo wymaga skillowania zarowno Miecza jak i Magii,a dodatkowo nie grzeszy najwiekszym DMG(co oczywiscie, w jakims stopniu, rekompensuja jego inne umiejetnosci). z biegiem czasu jednak, przekonujemy sie, ze nie jest to nic strasznego, bo kazdy inny char, predzej czy pozniej, musi wyskillowac Double Transa...

mala legenda:
! : niezbędny skill
w polowie czarno-bialy obrazek skilla : przydaloby sie go miec, ale wykorzystywany tylko czasami
czarno-bialy obrazek skilla : skill przydatny tylko na poczatku, badz w ogole


MIECZ



1) Flash Draw - na poczatku sie przydaje, choc pakowanie w niego punktow jest raczej zbyteczne
2) Fade Step - szybkie cofniecie. extra skill, zrywa combo przeciwnikowi(jesli ten nas nie "zlapie" ponownie) i ogolnie przydatny w wielu sytuacjach.
3) Force Stab - na poczatku moze byc.



1) Power Slash - skill tylko na poczatek(patrz dmg i oceniaj  ).
2) Dash - szybki skok(bieganie/teleport - jak zwal tak zwal  ). jest to skill niezbedny, uzywamy go praktycznie non stop, wiec radze sie go nauczyc obslugiwac
3) Slash Break - patrz punkt 1



1) Rising Shot - jesli na poczatku tluczemy lvle zamiast skillowac to na pewno sie przyda
2) Soaring Shot - j/w
3) Wild Strike - j/w



1) Force Kick - doskok do przeciwnika i bucior(ma ogromny zasieg). skill bardzo przydatny szczegolnie w walce z roznego rodzaju srzelajacymi char'ami, ale niestety ciezko go robic z combo bo na EU Cabalu mamy za duze opoznienia(poki host jest na jakims zadupiu, co ma sie w niedlugim czasie zmienic)
2) Shield Charge - cos jak force kick, ale z duzo mniejszym zasiegiem. ten skill juz nie przerywa combo, ale najbardziej sie przydaje do skillowania na kuklach, bo ma bardzo maly cool/casting time na 9 lvlu- 1.3 sek
3) Guilotine - skill efektowny, ale niestety srednio efektywny , a juz na pewno nie jest przyszlosciowy. na poczatku moze sie wydawac przydatny, ale szalenstwa nie ma
4) Earth Divide - skill przewraca(jak wiele innych) przeciwnika, ale ma spory zasieg, wiec latwo zlapac jakiegos uciekiniera i sprawic by zaliczyl glebe



1) Round Cut - jesli nie jestesmy jeszcze kosmicznie wyskillowani, a chcielibysmy sie troche pobawic PvE/PvP(choc z naciskiem na PvE  ), to RC moze byc skutecznym przedluzeniem naszego combo. szalenstwa nie ma, ale za to skill jest w jakims tam stopniu AoE.
2) Storm Crush - ogromny dmg, swietny wyglad(porownujac do wczesniejszych umiejetnosci), ale niestetny casting time przeogromny, a o cool time'ie juz nie wspomne. mimo to kazdy sFS powinien tego skilla posiadac, chocby dlatego, ze przyjemnie sie go oglada i na PvE(na tym poziomie) na pewno sie przyda, bo jest to AoE skill.



1) Shield Ray - to moze troche postrzelamy?  . no tak, wiem, ten skill pasuje do naszego sFS'a jak Martial Suit do MaleBL  , ale trzeba przyznac, ze czasami daje rade, oczywiscie jesli zamierzamy posmyrac jakis obiekt, ktory znajduje sie poza zasiegiem naszego mieczy



1) Shield Explosion - ulala, to jest to co mozna nazwac "inwestycja na lata"  . dmg nie powala, ale wyglad, maly cool/casting time, Down +75% i spory AoE, sprawiaja, ze jest to niezbedny skill PvE, a w moim przypadku tez PvP
(wchodzi w sklad combo, ktorym sie chcialem z Wami podzielic i moim zdaniem sprawdza sie w wielu sytuacjach). rozwijamy na 12 lvl



1) Shield Break - najladniejszy skill FS'a, a wedlug mnie najladniejszy ze wszystkich postaci. bardzo ladny dmg, swietny AoE(ktorego to AoE bedziemy sie dlugo uczyli, a mimo to wielokrotnie nas zaskoczy  ) i wzgledny cast/cool time. rozwijamy go na 9lvl



1) Shield Splinter - j/w, ale dodatkowo jego Crt. Dmg powala(+100%) i niejednokrotnie, tym skillem, odbierzemy przeciwnikowi znaczna czesc jego zycia(HP). na PvE tez sobie swietnie radzi. rozwijamy go na 20 lvl, z racji sporych bonusow za kazdy punkt zainwestowany w jego upgrade.
zeby tego bylo malo to na 20 lvlu odejmujemy przeciwnikowi 67 HP, co w efekcie ladnie zwieksza dmg skilla. jest to ostatni skill z umiejetnosci "sword"(przynajmniej na dzien dzisiejszy).


MAGIA





wykupujemy wszystkie buffy i maxujemy(na 20 lvl- wyjatkiem jest regeneration, ktory maxuje sie u FS'a na 4lvlu)

podstawowe:

1) Regeneration - na poczatku sie przydaje, a pozniej tez nim nie pogardzimy
2) Crushing Blade - najlepszy podstawowy buff. to wlasnie on sprawia, ze FS jest "mocna" postacia. daje nam bardzo duzo Crit Rate/Dmg. uzywamy go non stop.
3) Heal - leczenie. bardzo przydatne, choc bez porownania do Heal'a, ktory ma FA
4) Shield Harden - dodaje defa, a do tego przyjemnie wyglada. uzywamy non stop.

dodatkowe:

1*) Resist Intension - odpornosci na Down, stun. srednio przydatne bo daja maly %, ale zawsze cos. przydatny jedynie na PvP
2*) Mortal Bane - na 20 lvlu odejmuje nam 69% defa , ale daje niezlego kopa magic/sword dmg. bardzo niebezpieczny skill(zarowno dla nas jak i dla przeciwnika ). w polaczeniu z Shadow Shield i Art of Defense(buffy- patrz 3*/4*) robi z nas, na pare(nascie) sekund Bogiem  . bardzo przydatne na masowe PvP(choc trzeba bardzo uwazac)
3*) Shadow Shield - absorbuje dmg przeciwnika. niestety jest to skil, ktorego mozemy uzywac wylacznie w party. dziala na wszystkich party membersow(jesli oczywiscie sklasa skilla nie koliduje ze skillami uzywanymi przez okreslonego membersa).
4*) Art of Defense - dodaje def. stajemy sie praktycznie niesmiertelni na kilkanascie/dziesiat sekund. jedyny problem, dla sFS, polega na tym, ze na czas dzialania skilla, dziala na nas "efekt uboczny"- unmovable(nie mozemy sie ruszac  ). co oczywiscie w wiekszoscie przypadkow lepiej sie sprawuje przy mFS. ale przy wiekszym oblezeniu nawet ten unmovable nam nie przeszkadza



1) Blade of Judgement - bardzo przydatny skil, ktory ma STUN'a +80%(na 5 sekund). niezastapiony w niektorych sytuacjach na PvE, chociaz sFS, nie musi go uzywac ciagle. mamy sporo wywracajacych skillow. mimy to jest on niezbedny i nieraz uratuje nam tylek



do skillowania uzywamy jakichkolwiek skillow, ale najlepiej korzystac z tych, ktore maja maly dmg(moobki wolniej padaja, a jak wiadomo najlepiej sie wtedy skilluje). wybralem te, bo maja maly dmg i cool/casting time. rozwijamy je na 9 lvl i jesli chcemy skillowac Sword'a to uzywamy Change Force(Sword) [opis nizej]

1) Terra Arrow - strzaleczka magiczna
2) Aqua Arrow - j/w
3) Wind Arrow - j/w



na Double Transie mamy 6 slotow w UPGRADE. ponizszy zestaw 1-6 przedstawia moja propozycje na ich zapelnienie(na double transie), a 7* jest przydatne do skillowania Sword'a.

1) Vitality Mastery : +589 HP
2) Offensive Sense : +45 att
3) Impact Control : +104 Att
4) Defense Sense : +32 Def
5) Damage Absorb : +55 Def
6) Sixth Sense : +798 Def Rate

7*) Change Force(Sword) - ten skill zamienia nam skill punkty magiczne na mieczowe, czyli uzywajac skillow magicznych skillujemy rangi swordowe . przydatna sprawa, bo wygodniej skillowac wlasnie magia.

Maverick - 2012-03-26 09:23:33

To może ja się również wypowiem na temat FS. Myślę że po roku grania na globcu co nieco o nim wiem.

Opisywać postaci chyba nie muszę bo jak wszyscy wiedzą posiada ona masę defa co skutkuje mniejszym dmg.

FS jest postacią dwóch skilli: Shield Granade i Shield Splinter, Shield Break używa sie jako dodatkowego.
Jeśli chodzi o upgrade'y to mam rozłożone troche inaczej niż poprzednik z racji małego def rate jaki posiada ta klasa tzn. hp, 2xattack, 2xdef rate i 1x def.

Ekwipunek:
Dzięki buffowi na cr i cd FS nie potrzebuje zbyt wiele rate, więc zaczne od biżuterii.

Ringi - megareph + 3xcr
Amulet - AoP +5
Bransoletki - normą jest posiadanie bof+5 lub bof+3 slot chociaż te drugie są juz trochę droższe jak ktoś jest bogaty to oczywiscie bof+6/7
Kolczyki - oczywiście vampiric earning jak najwyższy +

Zbroja:
Suit - amp to podstawa jako bon w slocie hp lub max cr
Buty - amp + hp steal per hit lub hp
Ręce - amp + hp steal %
Czapka - w zależności od posiadanej kasy 36cd lub jak ktos bogaty to 40cd i 7cr

Broń:
Mithril Blade 20cd lub wiecej ewentualnie red osm lub sig metal 36cd
Crystal może być słabszy niż blade ponieważ potrzebny w nim jest jak najmocniejszy bon

Reszta eq:
Eof z jak najwyższym +
K-red
Pasek - tutaj się nigdy nie zastanawiałem i miałem prevent

Myślę że to narazie tyle o postaci co powinna posiadać jak sobie coś przypomnę to dopiszę.
Jak ktoś ma jakieś pytania to proszę pisać chętnie odpowiem.

GotLink.plfishingsuperstars materace janpol Tłumaczenia